IK HUUR

Je huurt bij ons woonruimte, of gaat woonruimte van ons huren. Hier vind je alle informatie die je nodig hebt: van onze werkwijze tot hoe je huurcontract (zonder valkuilen en kleine lettertjes) is geregeld.

Mocht je onverhoopt niet de benodigde informatie kunnen vinden of zijn er nog vragen?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier of mail aan ons jouw vraag via verhuur@younghousing.nl.

Liever persoonlijk contact? Onze beheerders en huismeesters zijn regelmatig op locatie aanwezig. Mocht je vragen hebben, schroom niet, zij
staan je graag te woord om antwoord te geven op jouw vragen.

Huurders informatie

Contracten

Het kan zijn dat je nog vragen hebt over je huurcontract. Als er toch nog onduidelijkheden zijn of als er bijvoorbeeld iets gewijzigd moet worden in je persoonlijke gegevens.  Neem in dat geval contact met ons op via verhuur@younghousing.nl. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om je vragen te beantwoorden.

Huur betalen

De huursom voor de woonruimte die je via Young Housing huurt, betaal je maandelijks vooruit. Dat betekent dat de huursom op de eerste dag van een nieuwe maand bijgeschreven moet zijn op onze rekening.

Start je met het huren van woonruimte bij ons? De borgsom bedraagt de huursom van slechts één maand en moet gelijktijdig met de huur voor de eerste maand voor de sleuteloverdracht voldaan zijn. Mocht je onverhoopt tegen betalingsproblemen aanlopen: schroom niet, en neem zo spoedig mogelijk contact met ons op via het contactformulier.

Huur opzeggen

Huur je woonruimte via Young Housing en heb je verhuisplannen? Zorg er in dat geval voor dat je de huurovereenkomst tijdig opzegt. Stuur een aangetekende brief voor het einde van de maand. Vanaf het moment dat we je brief ontvangen, gaat de opzegtermijn van 2 maanden in vanaf de 1e dag van een nieuwe maand. Als je vragen hebt over het opzeggen van je huurcontract neem je eenvoudig contact met ons op via verhuur@younghousing.nl, wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om je vragen te beantwoorden.

Reparatie verzoek

Het kan gebeuren. Er is iets defect of het functioneert niet zoals dat zou moeten. Kun je het zelf oplossen? Super! Dat voorkomt namelijk onnodige kosten. Mochten jij (of je medebewoners) er toch niet uit komen dan staan we natuurlijk voor je klaar. In dat geval dien je een reparatieformulier in te vullen (telefonisch kunnen we geen reparatieverzoeken in behandeling nemen). Omschrijf duidelijk wat er aan de hand is, des te sneller kunnen we het voor je oplossen.

Klacht of noodsituatie

We hopen natuurlijk dat je zorgeloos woont. Maar mocht er ooit een situatie ontstaan die zorgt voor overlast of ergernis, neem dan contact met ons op via verhuur@younghousing.nl. Als je contact met ons opneemt via het contactformulier nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.

Bij calamiteiten zoals brand of een gaslek bel je direct 112. Daarna neem je contact met ons op via 0252-347939. Let op! Dit nummer gebruik je uitsluitend in geval van een calamiteit of bij onhoudbare overlast. Voor alle overige meldingen of vragen gebruik je het contactformulier.

Als zich een calamiteit voordoet verlaten jij en je medebewoners rustig het gebouw en volg je het protocol dat is aangehecht aan het huurcontract. Het calamiteitenprotocol (vluchtplan) is ook aanwezig in het gebouw waar je woonruimte huurt.

Vragen?

Als je vragen hebt die hierboven niet beschreven staan, neem je eenvoudig contact met ons op via verhuur@younghousing.nl. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om je vraag te beantwoorden.